Evidența prevederilor bugetelor detaliate pe venituri și cheltuieli

  • Configurarea facilă a anexelor bugetare conform cu formularistică tipizată în vigoare;
  • Structurarea arborescenta sub orice forma și pe toate sursele de finanțare;
  • Păstrarea istoricului formularelor de anexe bugetare cu posibilitatea listării acestora și pentru anii precedenți;
  • Evidențierea prevederilor bugetare anuale și trimestriale ale unității administrației publice locale și subunităților sale pe fiecare articol și aliniat în cadrul fiecărui subcapitol sau capitol al bugetului aprobat;
  • Păstrarea istoricului prevederilor bugetare anuale și trimestriale în conformitate cu rectificările bugetare aprobate;
  • Centralizarea și tipărirea prevederilor pe venituri și cheltuieli ale subunităților și instituțiilor subvenționate pentru obținerea bugetelor la nivelul localității pe formularele tipizate aprobate de Ministerul de Finanțe;
  • Posibilitatea introducerii bugetelor pentru anul următor înainte de încheierea exercițiului bugetar pe anul în curs;
  • Posibilitatea introducerii bugetelor provizorii la început de an (8.33 anual)
  • Posibilitatea introducerii previziunilor bugetare pe 5 ani.

Evidența deschiderilor de credite

Funcționalități specifice ale componentelor financiar-contabile

  • Înregistrarea cronologică, dinamică pentru toate documentele primare care determină orice mișcare în cadrul instituției;
  • Detalierea conturilor utilizate prin Planurile de conturi standard, pe mai multe niveluri analitice și sub analitice inter corelate;
  • Prelucrarea și contabilizarea automată a fluxului de documente;
  • Operațiuni de înregistrare automată a valorilor în conturi (contările);
  • Menținerea mai multor perioade contabile deschise simultan;
  • Supervizarea și validarea tuturor înregistrărilor contabile automate, înainte de trecerea lor efectivă în conturi în vederea obținerii translatărilor către situațiile finale;
  • Emiterea de note contabile, registre, rapoarte;
  • Crearea de multi-instituții și multi-gestiuni;
  • Urmărirea unui număr nelimitat de bugete cu posibilitatea vizualizării fondurilor disponibile:
    • bugetul de stat (sursa de finanțare 01),
    • buget local (sursa de finanțare 02),
    • bugetul creditelor externe (sursa 06),
    • bugetul creditelor interne (sursa 07),
    • bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08)
    • buget al activitatilor finantate din venituri proprii si subventii (sursa 10),
    • buget al activitatilor finantate integral din venituri proprii (sursa 15), bugetul de venituri si cheltuieli evidentiate inafara bugetului local (sursa 11)
  • Posibilitatea urmăririi tuturor activităților pe perioade multiple, ani financiari;
  • Posibilitatea listării celor 4 anexe prevăzute în OMF 1792/2002 ALOP („Propunere de angajare a unei cheltuieli”, „Angajamentul bugetar individual / global”, „Ordonanțare de piață”, „Situația privind execuția cheltuielilor bugetare angajate la finele trimestrului..”).
  • Evidența documentelor primare și a stocurilor (Materialelor, Obiectelor de inventar, Mijloacelor fixe
  • Evidența Mijloacelor Fixe cu selectarea grupei ți subgrupei conform clasificărilor din normele legale în vigoare – fise de investitii
  • Evidența operațiunilor de plată și încasare derulate prin casieria unității sau prin trezorerie
  • Urmărirea situațiilor privind Furnizorii și Clienții
  • Evidența mișcării fondurilor financiare și materiale în contabilitate
  • Întocmirea situatiilor financiar-contabile la sfarsitul periodei (Dare de seama –lunar/trimestrial, Monitorizare cheltuieli de pesonal, etc..)

Lasă un răspuns